niedziela, 11 stycznia 2015

Jak napisać dobrą ankietę/temat na forum?

Cześć. Dzisiaj już minął rok od założenia bloga, co znaczy też, że redaktorki na okresie próbnym (w tym ja) zobaczą zdanie Marty (albo Oli?), czy zostajemy czy nie. Jestem podniecona zobaczeniem tych wyników. Dobra, zaczynam posta, którego tematem będzie "Jak zrobić dobrą ankietę/temat na  forum?". Czemu akurat taki temat? Ponieważ dużo osób nie umie robić takich wpisów i ankiet na forum.
Na początek objaśnię, jak zrobić dobrą ankietę.
Normalnie wchodzimy na forum (zaznaczone czerwonym kwadratem).













Klikamy okienko "stwórz Ankietę/Temat". (Również zaznaczone)











Pojawia nam się okienko, aby zrobić temat, ale ja pokażę okienko z ankietą (bo to teraz ankietę omawiam).















Jak widzicie, trzeba zrobić cztery proste rzeczy - napisać pytanie, cztery odpowiedzi, wybrać kategorię i kliknąć "Stwórz". Ale aby zrobić CIEKAWĄ ankietę, musisz napisać ciekawy tytuł, np., jeżeli chcesz przeprowadzić ankietę na temat zmian na MovieStarPlanet, to nie pisz "zmiany na MSP", tylko "Co sądzicie o aktualizacjach?". Taki tytuł przyciąga ludzi o wiele bardziej. Drugą rzeczą jest to, aby odpowiedzi nie brzmiały "fajne", "głupie" itp., tylko "mogłyby być lepsze, ale są OK", " według mnie aktualizacje nie przynoszą korzyści", "dzięki zmianą gra jest jeszcze fajniejsza", "nie mam zdania na ten temat". Wtedy ankieta jest bardziej "rozwinięta". Trzecią rzeczą jest to, aby wybrać odpowiednią kategorię. Jeżeli tak jak w przykładzie, będziesz mieć ankietę o aktualizacjach, wybierz pytania (czyli pomoc, no ale pytajnik to jak pytania c;). Jeżeli chcesz znać zdanie innych na temat swojego filmu, zrób jeden temat w kategorii "filmy". Wtedy "przykuje" to większą uwagę, niż spamować w pierwszej - lepszej kategorii. Natomiast, jeżeli wymyśliłaś/eś grę, to daj to w kategorii "gry/zabawy". Kiedy wymyśliłaś/eś albo znalazłeś fajny żart (bez przekleństw!), to możesz napisać w temacie "Co sądzicie o żarcie [tu żart]?" i odpowiedzi różne, tylko tak jak poprzednio pisałam - muszą być rozbudowane. A kategoria dla VIP? Nie wiem, po co jest. Moderatorzy może chcieli zachęcić Użytkowników do zakupu VIPa. Tak czy owak, jeżeli nie byłeś posiadaczem VIPa, albo nie wchodziłeś w tematy dla VIP podczas, gdy go miałeś, to mogę powiedzieć, co tam przeważnie jest - "Udowodnij, czy jesteś VIP - napisz buźkę dla VIP", "Jesteś VIP? Napisz coś kolorem!" i inne takie spamy. Też są tam tematy, aby ludzie przestali pisać takie tematy.
Gdy zrobimy ankietę poprawnie, z szarego guziczku "Stwórz", będzie on niebieski. Teraz o tematach.















W temacie, tak jak w ankiecie, wpis musi być na określony temat. Nie można spamować, tak jak różne MS to robią (np. "USUWAM SIĘ!!!!!" lub "daj prezent, bo jestem biedna!"), ponieważ zaśmiecasz forum. Niektórzy chcą znaleźć sensowny temat, a wyskakują Im głupie tematy. Oczywiście, spamowaniem nie można nazwać reklamacją filmu, gdy jest to w dobrej kategorii. Niektórzy sądzą, że to jest "spamowanie". Właśnie nie. Forum jest do reklamowania swoich artbooków, looków itp.
Jeżeli chcesz zachęcić innych do pomocy MS, które nie są na wysokim poziomie, to napisz temat przykładowo "Pomóż innym!", a treść " Pomóż innym, niższym od Ciebie poziomom. One tak jak Ty kiedyś, zaczynają dopiero naukę. Nie zmuszam Was do tego - ja po prostu PROSZĘ. Możesz obejrzeć Im filmy, dać grafa, ubranie, którego nie używasz ... Cokolwiek! [...]". Znaczek "[...]" oznacza, że jeszcze tam jest dalej, ale ja tego nie pisałam, bo jestem leniwa ^.^. Możesz też jak masz status VIP napisać kolorem - ładnie tedy to wygląda. Tak samo jak w ankiecie, trzeba wybrać dobrą kategorię. W pomocy, wybierz znaczek z pytajnikiem (kategoria "pomoc", a jest pytajnik, więc o pomoc i o pytania chodzi).
Mam nadzieję, że pomogłam. PS Zrobiłam nowe logo, bo mi się nudziłooooo. "No live. No ... cookie?".
Pozdrawiam,
~ Kicia

8 komentarzy:

  1. Meeeega przydatny post, chodz wiedzialam :3

    Co do wynikow: moga sie troszke spoznic, bo nie wiem czy ja mam je napisac, czy Marta xd

    Mika2118

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiem, czy Ty masz je napisać, czy Marta. ^-^

      Usuń
  2. Przepraszam, ale nie żyć nie ciastko? To miało tak być? Jak nie umiesz dobrze angielskiego to wpisz do tłumacza. Nie odbieraj tego jako hejt. ~ Juls, Agnes331

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ejj siemkaa :33 xd

      no live - nie zycie
      no cookie - nie ciastko

      ja to tak tlumacze ;DD

      Kicia! To uwaga, nie hejt!

      Usuń
    2. To miałam napisać #NołLajf, ale jadłam ciastko, no i tak się złożyło, że chciałam mieć logo z ciastkiem. Miało wyjść "nie ma życia - nie ma ... ciastka?". c;

      Usuń
  3. Fajny post.Logo ładne ,ale z angielskim troszkę nie wyszło .Każdemu się zdarza. =) ~dzwoneczek011

    OdpowiedzUsuń
  4. Wejdźcie na www.mspsweet001.blogspot.com bo to nie jest zwykły blog ale ciekawostki na przeróżny temat a co więcej-tricki

    OdpowiedzUsuń